Latheefa's Muslimah Collections

Wednesday, July 27, 2011

Rich Chocolate Puding

Pagi tadi jalan ke rumah ct delima, bundo terus jatuh cinta dengan puding coklat ct.  Terus bundo ke dapur mencari bahan.  Alhamdulillah semuanya ada.  Tapi bundo gantikan dengan agar-agar tali sebab bundo tak ada agar-agar serbuk.  Susah betul bundo nak dapatkan agar-agar serbuk yang ada tanda halal jakim. Yang ada logo halal main tepek-tepek tu banyaklah. Bundo tak berani nak beli.


Ya Allah sedapnya rasa puding ni.  Kalau nak tahu macamana nak buat, pergi masuk ke dapur ct delima. Resepi ct ni bundo cuma ubah agar-agar. Bundo gunakan 1/2 bungkus agar-agar tali dan bundo tambahkan satu cawan air lagi. Ngam-ngam lembut puding tu.



 Minta maaf juga sebab tak balas komen di bawah. Bundo banyak benda nak buat harini.  Lepas ni nak pergi ekonsef pula cari barang.  Besok nak keluar kawasan lagi.


Selamat mencuba.  Terima kasih yang tak terhingga ct.  Nanti mesti bundo akan buat puding ni berkali-kali.

ibundo

13 comments:

Gee® said...

sedapnya bundo... terlioq laaa

Zaliedana said...

Sedapnya bunda..Rajin betoi bunda nih,cepat n pantas lak tuh..Baru jer nmpk kak ct wat..

Rabiatun Adawyah said...

assalamualaikum...sedapnyer.

Acik Erna said...

kak pah..tengok cokelat tu yang tak tahan tu..

Ummi said...

Waaaaaaaaaaaaaaahhh sedapnya rich chocolate pudding ni....lama dah x buat... :) Ada lagi x Ibundo...nak semangkuk..

kaklong said...

dsh telanjur nk poie ekonsep tu h,singgah la sinia,anta puding tu sikit..terliur dah ha....sebik ese tak bunting cam kakngah.....hahahah!

ibundo said...

gee,
buat gee..

zalieda,
dah pekenan. kebetulan ada pulak bahan

rabiatun,
yummmy...

erna
tengok dopan mato lai tak tahan

ummi,
ada lagi dua ketui..

kaklong,
hiii... ekau tak bojangkit ponyakit kakngah tu ko..

Fiza Nordin said...

terlionye tgk....nampak cantik sgt puding coklat tu 'berenang' dalam susu & buah2an c/tail tu :D

CT Delima said...

As'salam Ibundo

Kat rumah dah habis last semalam petang juga licin, anak2 makan balik sekolah. Bundo, kalau buat lagi simpan tuk ct pulak bersinar2 kilat betul puding bundo tu..yummyyy!


Gi luar kawasan lagi ker..? nak ikutttt....

secangkir madu merah said...

waduh buk.. sodap eh

ibundo said...

fiza,
ni sebab telio tengok kat rumah ct lah ni terus bejangkit ke sini.

ct,
hehe.. sapa sifunya.. sebab tu bekilat.

yati,
apa lagi ti...

Diana @ Melley Mey said...

cantiknyaa.... nie dah pasti dah abis dah kan akak... jamu mata jer ler jawabnya... tergoda tgk puding tu tau akak..

SiTi said...

salam ibundo...

ct da cuba resepi ni...mmg sedap dia manis2 + rsa pahit2 koko tu... bile da combine rsa jadi seimbang....x terlalu mnis...x terlalu phit...tq kak..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...