Saturday, June 18, 2011

sosej keju ala sushi

Sebenarnya tak tahu nak bagi nama apa. Sebab sosej dibungkus dalam seaweed untuk buat sushi tu, aku namakan je lah ala-ala sushi.
Tak ada apa istimewa pun.  Cuma anak aku suka sosej dan aku pelbagaikan cara nak makan je. Kebetulan sosej keju ada dan seaweed pun ada lebih buat sushi tempoh hari.


6 batang sosej keju, direbus dulu hingga masak. (masukkan bersama air. Bila mendidih, angkat)
6 keping roti gardenia,potong tepinya dan gelek nipis
6 keping seaweed
sayur salad

Bentang seaweed. Letak roti yang telah digelek.  Letak salad atas roti.  Letak sosej dan gulung.  Potong ikut suka.  Anak aku makan dengan cili sos je.



Sesekali ada kelainan, mesti anak-anak teruja nak makan.

ibundo

6 comments:

Cendana Kasih said...

bestnyer...anak2 saya mesti suka ni...

Acik Erna said...

kak pah.anak2 saya pun suko sosej ni..dah macam2 caro di masak..
terima kasih resepi kak pah ni..

anymz said...

wah kakpah leh try gak nanti..macam2 boto lah akak ni..

ibundo said...

cendana,
anak2 sukakan kelainan

erna,
hehe.. sesajo nak kungsi.

anim,
sojak dah selalu update blog masak ni, konolah kreatif sikit hehe..

Cik Azz said...

Mongancam boto la kak... adehh...

Anonymous said...

nak try yg ni nnti...maseh akak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...