Latheefa's Muslimah Collections

Tuesday, July 31, 2012

Choc Chips

Dalam bulan puasa ni tak dapat banyak sangat menyinggah di rumah kawan-kawan.  Bukan tak ingat.  Ingat.  Cuma masa agak mengekang.  Kalau tengok bundo dah lama tak nyinggah, janganlah terasa hati ya.

Kali ini pun nak tulis pendek saja.  Kalau ada sesiapa yang masih tercari-cari choc chip biscuit yang rangup, cubalah yang ini.  Resepi ini pun dapat dari internet tapi dah lupa resepi orang putih mana.  Mintak halal aje lah.




250 gm butter, softened
1/2 cup castor sugar
1/2 cup sweetened condensed milk
2 1/2 cups self raising flour, sifted
1 cup white choc chips (guna dark choc chip saja)
1 cup dark choc chips

1. Preheat oven at 180 degrees c.  Line baking trays with baking paper
2. Mix the butter, sugar and condensed milk and beat at high speed until pale and creamy.  Reduce speed to low, add the flour and mix until the dough almost come together.
3. Remove the bowl, add choc chips and stir until well combined. Roll heaped tablespoon of mixture into balls and place onto baking trays.  Flatten slightly with fingertips or fork.
4. Bake 14 - 16 minutes.  Stand 5 minutes on trays.





Ambillah sorang sekeping.

ibundo

8 comments:

Asyifa Mustaffa said...

sesuai buat kukis raya ni kak....bebudak msti sukan nie kan...

CT Delima said...

As'salam Ibundo

samalah dengan ct bulan puasa ni ingat banyak masa terluang, tapi lagi bz adalah hihi. walau pun ct tak singgah namun tetap ct ingat dan bertegur di FB juga.

kalau dirumah buat cookies ni alamat seminggu tak sempat dah habis Bundo hehehe

Gee® said...

Dah mengukis Bundo... sedapnyaaa

Nazrah said...

Molek tertenggek je bundo

ibundo said...

asyifa,
dah separuh habis. Lepas tarawih je bawak ngadap depan tv.

ct delima,
terima kasih kerana singgah. Bundo ni dah tak terlarat nak menyapa teman macam selalu dalam bulan puasa ni. Ct lagilah dengan kesibukan yang sangat sangat kan?
selamat berpuasa ct.

gee,
gezet je dulu. Yang ni tak sampai raya dah tinggal serbuk.

nazrah,
hehe saja ditenggekkan.

mama sara nur said...

assalam
ibundo suh ambik sekeping je ke? he he tak cukup ni. sedapp anak2 sy pantang nampak ni

Mamasya said...

Salam Bundo.biskut choc chips gini anak2 suka.....tambah kalau rangup dan penuh choc chips..

Rohah said...

wau..biskut raya dah terhidang..rangup nampaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...