Latheefa's Muslimah Collections

Saturday, August 6, 2011

Sushi

Sudah terhidang juadah berbuka untuk hari ini? Bundo dah siapkan awal.  Sekarang tengah relek sambil merehatkan kaki. Masak apa harini. Bundo buat ikan merah masak kari, udang goreng nestum dan sayur goreng. Selain tu ada bubur lambuk juga.  Bundo teragaaaaakkkk sangat nak makan bubur lambuk.  Tu yang buat tu.

Kelmarin semasa mengintai-mengintai ke dapur-dapur orang, bundo ternampak sushi kat dapur ayin. Bundo cakap dengan anak bundo si imah, dah lama jugak kita tak menshushi. Imah kata, apa lagi mak.. jom..  Kebetulan beras untuk buat sushi ada lagi.  Cuka pun ada.  Cuma tadi pergi tesco beli seaweed dan bahan-bahan isi. Kirin dengan imah yang tolong bundo buat sushi ni.  Gemuk dan tembam. Isi pula tenggelam dek nasi.  Hantam sajalah labuuuu..


 Untuk dapatkan resepi dan cara membuatnya, pergilah ke rumah ayin.  Bundo tak sempat nak letak kat sini.


Selamat berbuka puasa.

ibundo

5 comments:

Deliah's Deli said...

oishii...ada wasabi? :)

kaklong said...

semalam kaklong bebuko ngn bubur lambuk gak...tapi bubur lambuk kg.baru,....:)

SNACK HOUSE said...

cantik...tergiur,jadi pengen mensushi lagi...

AZLITA AZIZ said...

pandainya bonda buat sushi...
anak2 ita suka betul makan sushi.. mak dia ni aje yg tak pandai2.. tah nape dah cuba berapa kali dah tapi tak boleh nak telan...haha kelako selalu di gelak dek anak2 aje...

~ Cik Azz ~ said...

Aiyoo..

sey tak ponah lak makan bondo2 cmni..

tak berani nak mencubo makan.. huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...