Latheefa's Muslimah Collections

Thursday, September 6, 2012

Sandwich

Pagi tadi panas. Tengahari ni dah mendung macam nak hujan.  Begitulah cuaca sekarang ni kan? Kurang menentu.
Begitu jugalah dengan selera bundo. Juga tak menentu.  Haritu semasa berbuka puasa bundo makan ala kadar tetapi lepas tu teringat sangat nak makan kfc. Bundo ajak anak bundo meredah malam pergi beli ayam goreng.  Mula-mula memang nakkan kfc tetapi separuh jalan bertukar pada ayam goreng mcD.  Bukan nak makan sangat pun.  Makan seketul aje pun dah cukup.






Pagi ni teragak nak makan sanwich telur goreng.
Tengok dalam peti ais ada pula kepingan ayam salai. Bundo bakar roti keping gardenia dan lapis-lapiskan salad, tomato, ayam salai, timun dan letak telur goreng atasnya.  Kalau ada cheese memang dah bundo bubuh dah.



Lepas tu minum dengan kopi halia.  Bundo rebus air, ketuk halia dua tiga keping dan masukkan dalam rebusan air. Biar mendidih beberapa ketika sampai rasa halia keluar.  Kemudian tuang dalam gelas dan masukkan kopi 3 in 1.  Boleh buang angin sampai tak lekat wudhu' hehe..



Bundo suka makan telur yang kuningnya masih meleleh-leleh. Adakalanya berebut-rebut dengan anak-anak nak cucuk telur kuning dan kaut dengan sudu, lepas tu ngap dalam mulut. Nikmatnya makan telur kuning yang masih lembut begitu. Tapi hasben bundo tak bagi makan telur kuning sebab takutkan kolesterol yang tinggi. Jadi, sekali sekal sajalah bundo makan.




Sebelum makan sanwich ni, sempatlah juga dia berposing sana sini depan kamera bundo. Hmmm... nak?


Sekian.


ibundo

13 comments:

Amie said...

Naklah bundo...nak berebut dengn bundo kuning telur nan meleleh tu....

ijayuji said...

Salam ibundo! sedappnyerrrrr! kita tgh tunggu mayonaise mak kita poskan dr mesia sbb mayonaise kat sini yg kaler putih takde :D terliur sudah, kita tgh puasa niii, ni yg terasa nak buat sandwich jugak lerr utk buka hihihi.... nyum nyum

GreenJade said...

nakkkk (sambil bawak pinggan kosong) hehehe

sy pun suke telur kuning leleh2 gitu..heaven nye...

mama sara nur said...

assalam bundo
lain pula dgn anak2 sy ni kalu telur kuning gini memang kena buanglah tp kan sebaik en suami hantu telur jd tukang perabihkan he he

Gee® said...

Adoiii....mengancam !!!

ejaMaria said...

ohhh my febret... balik ni buat... ;p

Siti Nadira said...

sedappnyerrr nampak...tambah2 time nak bukak pose nih...

rahel said...

Bundo...i nak yg sayur2an jer...hehehe...sedap tu wat sarapan..

Qasey Honey said...

Bundo!!! nk puji dlu...gambar sgt cntik..xpuas memandangnya...serius..

sandwich tu tentu2 la sedap nmpknye tu...ade lg x..hehe

FnF Simple Life said...

Salam Bundo...nampak sangat sedap sandwich yang Bundo buat tu... kalo hubby saya suka sgt le ada telur mata yg kuningnya cair...

Bundo ni email saya: mfadhil.abas@gmail.com

Nanti Bundo anta email Bundo ke saya ye. Boleh sgt saya beli takoyaki pan...takde upah2 nye...hehehe... cuma kadar pos tu mungkin mahal sebab memang berat loyang tu.

zila norazila said...

salam syg bundo..alahaiii telor tue menggoda btl..zila pun sama jgk..selera mkn mcm dh slow jew skrg nie..rasa mcm nk mkn yg jrg2 buat..:)kira kes mgada la nie kan ha hhaa

~~zana@pb~~ said...

Tengok telor bundo ni buat zana terlior walau dah tengahari. Zana pun suka telor mcm ni....kolestrol pun kolestrol la.

Bundo, zana minta izin copy paste ayam minang ye, terima kasih.

rasnadiya said...

sudu garpu plastik tu ibundo beli kat mana? menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...